Home > Media, The Body Politic > The Donghua Liu Affair: responses from NZ Herald and Prime Minister’s Office – Is the PM’s office fudging?

The Donghua Liu Affair: responses from NZ Herald and Prime Minister’s Office – Is the PM’s office fudging?

.

Dirt Unit

.

1. To re-cap

.

The Donghua Liu Affair hit  the headlines on 18 June, with allegations that David Cunliffe wrote a letter in 2003,  on  behalf of  business migrant, Donghua Liu.

Four days later, on Sunday 22 June, the Herald ran stories alleging  massive donations to the Labour Party by Liu. Tabloid- style stories of  $100,000 paid for a bottle of wine and $15,000 for a book, along with a $50,000-$60,000 dinner party hosted for then Labour minister, Rick Barker, and a donation to a rowing club, raged for several days.

By Wednesday, on 25 June,  the Herald was forced to retract  Liu’s claims. The “new” story was that Liu’s  “donation” was,

“… close to $100,000 and that is my closing comment in my statement…that is how much I believe I have donated in total to Labour and some of their MPs during their last term in Government.”

The so-called Yangtze River boat “dinner for Rick Barker” turned out to be some sort of staff function that Liu had invited the Labour minister to attend.

Only Liu’s donation – of $2,000 – to the Hawkes Bay Rowing Club, was confirmed.  Considering that any “link” between the NZ Labour Party and Hawkes Bay Rowing Club is tenuous at best (Barker’s daughter was a member of the club), the value of this aspect of the Liu Affair is dubious, to put it mildly.

Cunliffe’s 2003 letter was far from “avocating on Liu’s behalf”. Instead, the 11 April 2003 letter turned out to be a stock-standard inquiry sent to Immigration NZ with the rather banal request ,

“I am aware of the difficulties facing the Business Migration Branch of New Zealand Immigration Services in coping with the overwhelming numbers of applicants that have applied for consideration under these categories and the time taken to verify documents. However it would be very helpful to Mr Liu to be advised of an estimated period of time period [sic] in which he could expect a decision on his case.”

Requesting “an estimated period of time period” seems a stretch to describe it as advocating.

Accordingly, this blogger lodged a formal complaint with the Herald’s editor-in-Chief, and the Office of the Prime Minister.

.

2. The NZ Herald – formal complaint & Murphy’s response

.

On 28 June, I emailed a formal complaint to Tim Murphy, the Herald’s editor, on how he and his staff  had conducted themselves regarding the Liu Affair;

from: Frank Macskasy <fmacskasy@gmail.com>
to: Tim Murphy <Tim.Murphy@nzherald.co.nz>
date: Sat, Jun 28, 2014 at 2:28 PM
subject: Formal Complaint to NZ Herald’s stories on Donghua Liu, David Cunliffe, and others
Kia ora Mr Murphy,

Thank you for your response, dated 27 June, which I consider an inadequate response to my earlier email to you

Further to your response to me, you may consider this a formal complaint regarding the nature of your paper’s stories regardiing Donghua Liu, David Cunliffe, and others.

1. On 18 June, your paper published stories relating to a letter written by current Labour MP, David Cunliffe to the Immigration Service, dated 11 April 2003. In several subsequent stories referring to this letter, the Herald omitted any reference to the date on this letter, thereby suggesting to readers that the letter was recently written.

Examples:

Ref: “Donghua Liu’s new statement on Labour donations” – http://www.nzherald.co.nz/politics/news/article.cfm?c_id=280&objectid=11281460

Ref: Liu: $100k not just for wine – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11281832

Ref: John Armstrong: Cunliffe’s resignation may be in order – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11276526

Ref: Editorial: Cries of bias will not stop reporting – http://www.nzherald.co.nz/opinion/news/article.cfm?c_id=466&objectid=11282539

Ref: Businessman ‘donated to Governments of both colours’ – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11278520

The consequence of this omission in several Herald stories is that readers who are unaware of all the facts may be led to the impression that Cunliffe’s letter to Immigration NZ was a more recent event, and therefore not give due weight to his explanation that he was unaware of an eleven year old letter due to the passage of time and thus not recalling the incident.

Therefore, your reporting of this event, and omitting to refer to the letter as a “2003 letter”, is mis-leading by omission of a salient fact.

2. Donghua Liu claims that he paid $15,000 for a book at a Labour Party fundraising event. Liu has not provided a single item of evidence to back up this claim, and the Labour Party states categorically that no such fundraising event has ever taken place on the date that Liu has given.

That has not prevented the Herald from presenting Liu’s claim as a fact, for example on 21 June, where Jared Savage wrote;

“National declared a $22,000 donation in 2012, but Labour found no records of Liu donations after the Herald revealed that he paid $15,000 for a book at an auction fundraiser in 2007.”

Ref: Businessman ‘donated to Governments of both colours’ – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11278520

The Herald presented an unsubstantiated claim as fact, thereby mis-representing the truth and giving readers an impression that this claim was verified as true.

This was mis-leading reporting of a salient event.

3. Donghua Liu claims that he paid $100,000 for a bottle of wine at a Labour Party fundraising event. Liu has not provided a single item of evidence to back up this claim, and the Labour Party states categorically that no such fundraising event has ever taken place on the date that Liu has given.

That has not prevented the Herald from presenting Liu’s claim as a fact, for example on 22 June, where Bevan Hurley wrote;

“Millionaire businessman Donghua Liu spent more than $150,000 on the previous Labour government, including $100,000 on a bottle of wine signed by former prime minister Helen Clark at a party fundraiser.”

Ref: Businessman gifts $150k to Labour Party – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11279089

This claim was subsequently amended on 25 June, where Jared Savage wrote;

“Controversial businessman Donghua Liu has issued a new statement to the Herald confirming “close to” $100,000 in total payments to Labour and its MPs – including anonymous donations – but clarifying that the money was not for one bottle of wine.”

Ref: Donghua Liu’s new statement on Labour donations – http://www.nzherald.co.nz/politics/news/article.cfm?c_id=280&objectid=11281460

Between 22 June and 25 June, the Herald has presented Liu’s claims regarding paying $100,000 for a bottle of wine as fact.

But Liu’s claims were not only unsubstantiated claims without evidence, but also Liu did not make a formal affidavit which would have given greater legal standing to his claims.

The Herald chose to base their stories on;

1. one man’s claims,
2. a “signed statement” rather than an affidavit,
3. no evidence,
4. no witnesses.

The Herald presented unsubstantiated claims as fact, thereby mis-representing the truth and giving readers an impression that his claims were verified as true.

4. On 22 June, Bevan Hurley wrote in the NZ Herald that the paper had obtained a copy of Donghua Liu’s “signed statement” which made several claims;

“The embarrassing revelations are contained in a signed statement from Liu, which the Herald on Sunday has obtained.”

Ref: Ref: Businessman gifts $150k to Labour Party – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11279089

The Herald has not released a verbatim copy of Liu’s “signed statement”, despite making public David Cunliffe’s 2003 letter on 18 June,

Ref: David Cunliffe wrote letter supporting Liu’s residency bid – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11276510

It is manifestly unfair, unreasonable, and unconscionable that the Herald has not released, in full and verbatim, Liu’s “signed statement” as it did with David Cunliffe’s 2003 letter.

It is unfair because the public have recourse to only one side of the story and access to only one letter, written in 2003, but not the more recent document by Liu.

It is unreasonable, because if the Herald saw fit to quote from Liu’s “signed statement”, then it should publish the entire document, in full and verbatim, so that the public can make their own conclusions on Liu’s claims.

Otherwise, by using only excerpts, the Herald has presented only a restricted version of Liu’s statement.

The lack of full disclosure has led to the Herald presenting mis-information. This was admitted by the paper on 25 June, when Liu changed his story;

Ref: “Donghua Liu’s new statement on Labour donations” – http://www.nzherald.co.nz/politics/news/article.cfm?c_id=280&objectid=11281460

On 27 June, a Herald editorial admitted that it had mis-reprtesented facts based on Liu’s claims;

“We regret having reported inflated and conflated dollar figures.”
Ref: Editorial: Cries of bias will not stop reporting – http://www.nzherald.co.nz/opinion/news/article.cfm?c_id=466&objectid=11282539

It is unconscionable that the Herald refused to publish either Liu’s original “signed statement” or his subsequent “clarification”.

The role of the media is to present information to the public – not to restrict it’s availability.

There are few reasons why a media outlet might not disclose information;

1. Court suppression orders,
2. Where a victim of a crime, or witness, might be harmed or otherwise impacted,
3. Where children are involved.
4. Where information might be defamatory and actionable.

Liu’s “signed statement” does not fit criterias 1, 2, or 3.

Does it fit criteria #4?

If so, and if the document is defamatory and actionable, is that why the Herald chose not to publish it, verbatim?

Herald editor, Tim Murphy, alluded to this in a Radio NZ interview on 23 June.

Ref: New Zealand Herald stands by its story – http://podcast.radionz.co.nz/mnr/mnr-20140623-0732-new_zealand_herald_stands_by_its_story-048.mp3

If Liu’s “signed statement” could not be used because it contained unsubstantiated claims and statements that were potentially defamatory and actionable – why was the document used at all, as a basis upon which to publish a series of stories?

5. On 18 June, the Herald’s chief political commentator, John Armstrong, wrote a column that was highly condemnatory of David Cunliffe, and called for his resignation.

Ref: John Armstrong: Cunliffe’s resignation may be in order – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11276526

(A) At no time did Armstrong refer to the fact that Cunliffe’s letter to the Immigration Service had been written in 2003. As outlined above, this omission of fact would have mis-lead any reader who was unaware of all facts pertaining to Cunliffe’s 2003 letter.

(B) By omitting the fact that Cunliffe’s letter to Immigration Service was eleven years old, Armstrong was able to arrive at the unreasonable conclusion;

“Either deliberately or through a lapse of memory, Cunliffe has been economical with the truth.”

This was a clear claim that Cunliffe lied.

(C) Armstrong further wrote;

“Unless Cunliffe can come up with a very good explanation, the answer has to be ‘no’.”

That statement ignores the fact that Cunliffe had already explained that the letter was eleven years old and any reasonable person would have understood that such an event would be difficult to recall.

Armstrong’s column, by itself, would amount to very little except an extreme viewpoint of one individual.

But taken in context with the Herald’s subsequent stories, based primarily on Donghua Liu’s “signed statement”, it becomes apparent that the paper has adopted an unfair and biased stance against David Cunliffe.

6. The Herald’s bias was further apparent in it’s reporting of Donghua Liu’s claims that he spent thousands of dollars on a social event for visiting Labour MP, Rick Barker. As Bervan Hurley wrote on 22 June;

“• That he spent $50-60,000 hosting then-labour minister Rick Barker on a cruise on the Yangtze River in China in 2007; and

• That Liu visited Barker in Hawke’s Bay in 2006, having dinner with him at an exclusive lodge and then meeting for breakfast the next morning. Liu said he made a donation to Hawke’s Bay Rowing, which Barker was associated with.”
Ref: Businessman gifts $150k to Labour Party – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11279089

It has transpired that Liu’s Yangtze river boat social event was a staff party for his employees;

“”I went to China to catch up with some friends of mine, see some sights … and I made a side trip to Chongqing – I had not been to the city before.

“I was in the city a short time. Mr Liu showed me his business and that night, I attended a dinner which seemed to be a dinner he had put on for all his staff.”

Ref: Photograph shows Liu-Labour link – http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11276071

Regarding Donghua Liu’s $2,000 donation to the Hawke’s Bay Rowing Club – which has thus far been the only claim by Liu to be substantiated – in what way is a donation from a private individual to a club evidence of wrong-doing by Rick Barker?

This incident and subsequent Herald reporting appears to be an exercise in guilt-by association or guilt-by-innuendo.

There is no evidence or claim by Liu that Barker prompted the migrant businessman to make the donation.

If Liu made the donation to “impress” Mr Barker, how can that be laid at the feet of the then-Labour MP?

Why has the Herald seen fit to spin Liu’s donation to the rowing club as somehow attributable to Rick Barker and the Labour Party?

If Liu’s donation to the rowing club in 2006 was designed to “curry favour” with the then-Labour government, it should be noted that Liu had already been granted residency two years before, in 2004 (http://www.stuff.co.nz/national/10172715/David-Cunliffe-advocated-for-Donghua-Liu).

This was mis-leading, slanted reporting of a minor event.

7. In conclusion, I maintain the folllowing;

(a) the Herald has relied on the unsubstantiated claims of one man, that he made various donations to the Labour Party. These donations originally amounted to $150,000 on 22 June (http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11279089) but were later wound back to $38,000 on 27 June (http://www.nzherald.co.nz/opinion/news/article.cfm?c_id=466&objectid=11282539).

(b) the Herald has relied on a “signed statement”, rather than a legally binding affidavit.

(c) the Herald has had to change it’s story after Liu provided a “clarification” on 27 June.

(d) the Herald has not published either Liu’s original “signed statement” nor the subsequent “clarification”.

(e) the Herald does not appear to have conducted any investigation as to Liu’s motivation for making his “signed statement”, which was signed two days after Maurice Williamson was forced to resign after his involvement with Liu was made public.

(f) Unsubstantiated claims were presented as facts.

(g) the Herald has not apologised for promoting claims of a “$100,000 bottle of wine” or “$15,000 book” – subsequently admitted by Liu to be incorrect.

(h) the Herald has mis-represented Rick Barker’s invitation to Liu’s river boat party.

(i) the Herald has mis-represented Liu’s donation to a boating club and unfairly linked it to Rick Barker.

(j) the Herald’s series of stories since 18 June has been biased against David Cunliffe, Rick Barker, and the Labour Party by distorted reporting and by improper emphasis.

(k) Reporting of Liu’s claims has not been factually based nor verified, prior to publication.

(l) The Herald’s stories since 18 June have been harmfully inaccurate, as outlined above.

(m) By not publishing, in full and verbatim, Liu’s “signed statement” and subsequent “clarification”, the Herald has not disclosed all essential facts and has suppressed relevant, available facts.

I await your response and your remedies (if any), to the issues I have raised.
Regards,

-Frank Macskasy

Mr Murphy replied within the required ten (working) days outlined by the Press Council for such formal matters. His response,

from: Tim Murphy <Tim.Murphy@nzherald.co.nz>
to: “fmacskasy@gmail.com” <fmacskasy@gmail.com>
date: Fri, Jul 4, 2014 at 10:45 AM
subject: FW: Formal Complaint to NZ Herald’s stories on Donghua Liu, David Cunliffe, and others
mailed-by: nzherald.co.nz

Dear Mr Macskasy

Thank you for your follow up email below.

1. The date of the letter was prominently publicised at the time we broke the story and indeed we published the letter online. The residency application by Liu was in the mid-2000s and that was referenced numerous times in our coverage. We do not list all dates and facts in all subsequent references.

2. We stand by our report that a book was purchased and expect further ‘evidence’ of this to be made public shortly.

3. It is clear that the $100,000 for a bottle of wine was misreported, and was corrected as soon as further information became available from Liu. We clarified this on all our channels and in the subsequent Herald on Sunday and explained the error in an editorial in the New Zealand Herald.

4. We do not automatically make public documents which we obtain as part of ongoing journalistic inquiries. There are many reasons for this, including the conditions upon which they were obtained from whatever source and the need for us to pursue further matters contained within. While there seems to be an expectation that journalistic inquiry must be ‘open source’ this ignores these conditions and also the competitive nature of news gathering. The Cunliffe letter was obtained under the Official Information Act and was released to all media, so is thus automatically a public document.

5. You seem to have accepted without question MP Rick Barker’s claim he attended only a staff party in China. We do not accept this and expect further details of the hospitality for him and others in China to be revealed in due course.

6. It would be wilfully naïve to assume that the donation to the rowing club associated with an MP, the day after that MP has hosted Liu in the region, is unconnected to that MP. The donation was made and Liu made it with the intent of it being in favour of the MP.

In general, the Herald has been inquiring into Liu since late last year and reporting on his donations and immigration procedures and links with political parties since March. The issues raised regarding donations to Labour did not solely emerge from the signed statement but were established some time prior. The signed statement from Liu was used because it confirmed (albeit with inflated and conflated figures) matters which had already been becoming apparent to our inquiry.

We fully expect further details to come will show the Herald’s earlier reporting to have, as we have known throughout, been accurate and soundly based.

Yours sincerely

Tim Murphy

Editor-in-chief, Herald titles

I do not consider Murphy’s response to be adequate, and accordingly  filed a formal complaint to the Press Council on 5 July. The text of my complaint is substantially the same as my 28 June email to Tim Murphy (see above).

The complaint is based on two  Principles Breached;

1. Accuracy, Fairness and Balance
[…]
4. Comment and Fact

.

3. Office of the Prime Minister – OIA Request; PM’s response; and Clarification sought

.

On 19 and 26 June, I lodged a formal OIA request with the Office of the Prime Minister;

from:     Frank Macskasy <fmacskasy@gmail.com>
to:          John Key <john.key@parliament.govt.nz>
date:      Thu, Jun 26, 2014 at 1:06 PM
subject: OIA Request – Reminder!

Kia ora Mr Key,

On 19 June – now one week ago – I lodged an OIA request with you and your office.

My request was as follows,

Kia ora Mr Key.

This is a request lodged under the Official Information Act.

Please provide me with copies of all correspondence, minutes, notes, reports, and any other written or otherwise recording, relating to any and all activities surrounding the procurement; storage; and planned circumstances of the release of the letter between David Cunliffe and Donghua Liu dated 11 April 2003.

This includes a request for all communications relating to the letter between David Cunliffe and Donghua Liu dated 11 April 2003, which may have occurred between yourself; any and all staffmembers in your office; any member of the National Party; any blogger; any media person; and any other group or individual who was contacted on this issue.

Information may be emailed to me, or, if the file is too large, I can supply a postal address for hard copies.

Regards,

-Frank Macskasy

Blogger

Since then, I have not received any acknowledgement to my lodged application and require you to do so, under the Act.

If I do not receive acknowledgement to my request, I will have no option but to pursue the matter with the Office of the Ombudsman.

Regards,

-Frank Macskasy

I received acknowledgement of my OIA request on 26 June, and a formal response on 3 July, signed by Chief of Staff, Wayne Eagleson;

.

3 july 2014 - wayne eagleson - donghua liu - prime minister's office - OIA request

.

I considered Mr Eagleson’s response to my OIA request also to be inadequate. Accordingly, I wrote back;

.

from: Frank Macskasy <fmacskasy@gmail.com>
to: Sarah Boyle <Sarah.Boyle@parliament.govt.nz>
cc: Wayne Eagleson <Wayne.Eagleson@parliament.govt.nz>
date: Sat, Jul 5, 2014 at 11:34 AM
subject: Re: Response to your request of 19 June
Kia ora Ms Boyle,

Thank you for replying promptly to my OIA request on the Donghua Liu Affair and your office’s involvement in the matter.

I find it highly surprising that, according to Mr Eagleson’s letter (dated 3 July), that “no correspondence has been sent or received regarding this matter , and no minutes, notes, reports or otherwise have been produced on the matter”.

It seems unlikely that the Liu Affair has not been mentioned in even one email?

What correspondence was sent to the Prime Minister around 18 June, when he was in the United States?

Surely the Prime Minister’s office was in touch with him when the Liu Affair went public in the NZ Herald around 18 June?

So how can there be no emails, “minutes, notes, reports or otherwise” between the Prime Minister and your office?

Mr Eagleson’s assertion simply does not seem credible.

I await clarification before proceeding with this matter to the Ombudsman’s Office.

Regards,
Frank Macskasy

Further to that email, I wrote a follow-up to Ms Boyle and Mr Eagleson,

…it is my understanding that the Parliamentary system relating to received documents involve date-stamping hard copies of any and all documents received by an MP’s office, before being filed or passed on.

Therefore, you should have a hard copy of David Cunliffe’s letter with a date-stamp imprinted on it.

In which case, why did Mr Eagleson  state “to the best recollection of events a copy of the letter was received by a member of staff from this office on or around 26 May 2014 from the Office of the Minister of Immigration”?

A date stamped hard-copy would be evidence of the date it was received by a staffer, and not have to rely on solely on memory or ” best recollection of events”, as Mr Eagleson wrote.

If the 2003 Cunliffe letter was sent by email, then that document should still be in your system and accordingly still falls within my request to  “provide me with copies of all correspondence”.

Regardless of whether or not the 2003 letter by David Cunliffe was received by electronic means or by hard copy by your Office, it still falls  within my request to  “provide me with copies of all correspondence”.
 
Further from Mr Eagleson,
“I  can confirm that this office on the weekend of 10/11 May was advised about the existence of a letter from David Cunliffe to Immigration New Zealand (INZ) regarding Mr Liu dated 11 April 2003.”
How has Mr Eagleson arrived at the firm date of 10/11 May as to  when the PM’s Office was “advised about the existence of a letter from David Cunliffe to Immigration New Zealand”? The specific date indicates that a record of the receipt of the 2003 letter has been kept.In which case, that record is part of my request, to  ” provide me with copies of all correspondence, minutes, notes, reports, and any other written or otherwise recording”.
Mr Eagleson also wrote;
“The Prime Minister would have been advised about the existence of the letter prior to it’s release under the Official Information ACT by INZ.”
That statement infers that the Prime Minister was briefed on this matter.
Which further infers that the briefing took place using notes or a written agenda for a scheduled briefing session or meeting between Mr Eagleson and the Prime Minister.Again, this falls within the scope of my OIA request, to  ” provide me with copies of all correspondence, minutes, notes, reports, and any other written or otherwise recording”.
I await further clarification on these points, before proceeding to the Ombudsman’s Office.
Regards,

Frank Macskasy

 

Having spent a brief time working in the Alliance Parliamentary Office in the 1990s, I have an understanding of the protocols of  correspondence  in  MPs’ offices. Therefore, Wayne Eagleson’s 3 July letter makes no sense and is notable more for it’s omissions than facts. Parliamentary staffers simply do not rely on memory as to when correspondence and other documents are received.

It seems that there is yet more to this story than has been made public.

 

.


 

References

NZ Herald: David Cunliffe wrote letter supporting Liu’s residency bid

NZ Herald: Donghua Liu’s new statement on Labour donations

Previous related blogposts

The Donghua Liu Affair – Damn lies, dirty tricks, and a docile media

The Donghua Liu Affair threatens to unravel – PM and NZ Herald caught up in a dirty trick campaign?

The Donghua Liu Affair – the impending final act and curtain-fall in this smear-campaign

The Donghua Liu Affair: The first step to a complaint to the Press Council

References sites*

NZ Press Council – Complaints Procedure

EPMU – Journalist Code of Ethics

* Hat-tip – Zetetic

.


 

.

Vote and be the change

Above image acknowledgment: Francis Owen/Lurch Left Memes

This blogpost was first published on The Daily Blog on 6 July 2014.

.

.

= fs =

Advertisements
  1. J Sullivan
    11 July 2014 at 10:20 am

    You go you good thing.

    If you contrast this form of new media reporting with that of the corporate ‘fourth’ estate then all I can say is bring on the demise of the latter.

    the below I feel fairly represents what is at the heart of the it and Herald’s malaise.

  2. 11 July 2014 at 11:05 am

    Snap! Good on you Frank, keep em honest

    • 12 July 2014 at 12:23 am

      Thanks, Akldnut!

      (By the way, not sure why your comment was placed in queued moderation. Must check my settings.)

  3. Macro
    14 July 2014 at 4:39 pm

    Well done Frank. This is, I’m sure, the tip of the iceberg.

    • 15 July 2014 at 12:44 am

      Thanks, Macro. Key’s and English’s offices have both come back with “nothing to release”. Still awaiting a response from Michael Woodhouse.

      It’ll be the Ombudsman’s Office next…

  4. Alan S
    17 July 2014 at 6:04 am

    I’m cancelling my Herald subscription. Enough is enough with their vendetta against Cunliffe and the Left.

    Well done, Frank. Keep digging!

  5. ALH84001
    21 July 2014 at 8:36 am

    The Herald should be ashamed at running these vile lies. There was no basis for the Donghua Liu allegations and it has become a sad day when one man’s uncorrobated allegations are presented as evidence of wrong-doing.

    And to base it all on a 13 year old letter just defies belief.

    The editor of the Herald will have this story repeated time and again as proof that the MSM is no longer non-partisan, and can have it’s own agenda.

  1. 29 July 2014 at 8:00 am
  2. 16 August 2014 at 8:01 am
  3. 21 August 2014 at 12:16 pm
  4. 21 August 2014 at 1:52 pm
  5. 25 August 2014 at 8:00 am
  6. 30 August 2014 at 5:56 am
  7. 30 August 2014 at 6:19 am
  8. 5 September 2014 at 8:01 am
  9. 16 September 2014 at 8:01 am
  10. 19 September 2014 at 8:46 am
  11. 24 September 2014 at 8:01 am
  12. 15 July 2015 at 8:03 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: